Handelsbetingelser
  1. Virksomhedsoplysninger

YouPhone

Flensborggade 51, 2 sal

1669 København V

 

CVR: 40 18 15 20

Email:

info@youphone.com

Adresse: 

Flensborggade 53, 1 sal, 1669

København V

 2. Priser og betaling

Alle priser på YouPhone.dk er angivet i danske kroner, og vil enten fremgå med alm. dansk købsmoms eller med dansk brugtmoms jf. brugtmomsordningen. 

 

Data der indsendes i forbindelse med køb med betalingskort er krypteret (SSL). Du kan betale med enten Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron eller MasterCard.

 

YouPhone forbeholder sig ret til at efterspørge kundens legitimation med billede og adresse på udvalgte ordrer. Formålet hertil er at forhindre misbrug af betalingskort. Betaling tages først, når varen afsendes fra lager eller fjernlager. 

 

3. Fragt

Fragt er altid gratis når du handler hos Youphone. 

Alle vores pakker sendes med PostNord MyPack Collect, og kan afhentes ved nærmeste PostNord posthus. 

Leveringstiden er på 1-5 hverdage. 

 

4. Fortrydelsesret 

Ved handel hos YouPhone har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret. 

 

Hvis varen hverken har fejl eller mangler, skal forbrugeren selv dække alle fragtomkostninger ved returnering af varen. Ved returnering af varer med fejl eller mangler forbeholder YouPhone sig retten til, at bede kunden om selv at lægge ud for fragtomkostninger ved returneringen af reklamationen. Disse omkostninger vil blive betalt tilbage til kunden, hvis YouPhone erklærer, at reklamationen på den returnerede vare er berettiget. 

 

Når en iPhone returneres til YouPhone, skal den indeholde alt medfølgende tilbehør. Dette inkluderer kasse, vægstik, ladekabel, simnål, manual og høretelefoner(hvis der medfulgte høretelefoner enhedens kasse). Når YouPhone har modtaget en returneret iPhone, vil den blive kontrolleret efter brugstegn. Hvis der konstateres, at den returnerede iPhone har været taget i brug, så vil der forekomme en værdiforringelse samt et administrationsgebyr på 200 kroner, der vil blive trukket fra tilbagebetalingen. En iPhone kan konstateres som værende taget i brug hvis: Plomberingen er brudt, iPhone er ridset, Opladeren eller kablets emballage er brudt, kassen er beskadiget. 

Hvis kunden vælger at benytte et pakkelabel udstedt af Youphone til returneringen, vil der fratrækkes 59 kr. fra tilbagebetalingen. 

 

Ved uafhentede pakker som tages retur af YouPhone, vil der blive fratrukket 300 kr. fra kundens tilbagebetaling. Dette beløb er et returgebyr, der dækker omkostninger, som opstår ved returnering af uafhentede pakker. 

 

Det er ikke muligt at fortryde et køb hos YouPhone ved at nægte varens modtagelse. Forbrugeren skal modtage varen og derefter tilkendegive sit ønske om fortrydelse hos vores support.  

 

YouPhone krediterer kundens tilbagebetaling inden for 14 dage, med samme betalingsmiddel som kunden har anvendt ved det oprindelige køb.

 

Hvis YouPhone bedømmer, at telefonen falder uden for returretten, vil den blive sendt tilbage til kunden, og der vil opkræves 59 kr. fra kunden til at dække gebyrer og håndtering ved tilbagesendelse. 

 

Fortrydelsesretten frafalder ved erhvervskøb. 

 

Før en iPhone, der er taget i brug,  kan returneres til YouPhone, skal kunden have gjort følgende:

  • Logge ud af Apple-id   

  • Nulstille telefonen (Det anbefales at lave en sikkerhedskopi.)

 

5. Garanti

YouPhone giver 2 års garanti på alle varer. Denne garanti dækker fejl, som kunden påviser indenfor garantiperioden. Garantien dækker dog ikke fejl, der skyldes uhensigtsmæssig brug af varen, almindelig slid, væskeskade eller udefrakommende påvirkning. 

 

Hvis en fejl er omfattet af garantien, har YouPhone ansvar for at udbedre fejlen. 

 

Hvis den oplyste fejl enten er selvforskyldt eller ikke kan konstateres, står kunden selv til ansvar for at betale for en påbegyndt værkstedstime af 250 kroner samt fragt frem og tilbage, hvilket sammenlagt er 370 kr.

 

Følgende er ikke dækket af YouPhones garanti:

  • Hvis enheden har været repareret eller åbnet af en ekstern reparatør. 

  • Hvis telefonen er købt for mere end 2 år inden den specifikke garantisag startes

  • Skader på enheden der er selvforskyldt. Selvforskyldte skader kan for eksempel være Vandskade, Revnet glas på skærmen, Revnet glas på bagcoveret, Buler i side- eller bagcover, revnet kameraglas, hakker i side eller bagcover, revnet homeknap eller dybe ridser.

  • Hvis enhedens oplader stik er beskadiget som resultat af uhensigtsmæssigt brug. 

  • Hvis enhedens touch-id funktioner ikke virker som resultat af udskiftning af home-knap. 

  • iPhone 7 Plus home-knap kan ikke repareres, og er derfor ikke dækket af YouPhones garanti.

Før en iPhone, der er taget i brug,  kan sendes til YouPhone som en garantisag, skal kunden have gjort følgende:

  • Logge ud af Apple-id   

  • Nulstille telefonen (Det anbefales at lave en sikkerhedskopi.)

 

6. Force majeure

YouPhone kan ikke stå til ansvar for forhold, der er uden for YouPhones kontrol og altså kan betegnes som force majeure.

 

7. Klageadgang

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jocabsons vej 35, 2500, Valby, Telefonnummer: 4171500, E-mail: kfst@kfst.dk

 

8. Ændringer i handelsbetingelser

YouPhone forbeholder sig retten til at foretage ændringer i handelsbetingelserne til enhver tid.

miljoe-pakning-badge-150x150-1.png

© 2020, YouPhone, CVR: 40 18 15 20 

0